Dali jste nám palec nahoru, děkujeme na pětsetkrát! Co bude dál?
Úvodem bychom rády vyjádřily obrovskou vděčnost a poděkování za vaši podporu – ať už ve formě komentářů, sdílení, zpráv, nebo v neposlední řadě nákupů. Příspěvek vidělo téměř 200 tisíc lidí díky více než 500 sdílením a stovkám komentářů. Na naše osobní profily přišly desítky soukromých zpráv s nabídkami spolupráce a projevy podpory.
Tato podpora je pro nás jasným signálem: „Jděte dál!“ Přišlo nám více než 400 objednávek, z nichž většina se týká skladem dostupného zboží. Tyto objednávky budou nejpozději v pondělí vyexpedovány nebo připraveny k osobnímu odběru; většina už je zpracovaná a na cestě k vám. Objednávky na neskladové zboží průběžně informujeme o dodání.
Vaše zprávy nám ukazují, že si ceníte know-how, které máme, předáváme a chceme předávat dál, je žádané, a jste ochotni za něj i zaplatit.
Původní příspěvek vycházel od Hely, zakladatelky, a odrážel naši minulost, která nás dovedla na rozcestí. Tento příspěvek je spíše Barči, protože budoucnost má být dlouhodobá a udržitelná pro všechny – nejen pro zakladatelky, pro které je odměnou dobrý pocit z vyřešení potřeb zákazníků a budování lovebrandu, ale i pro tým, který ve firmu věří a zaslouží si jasnou protihodnotu, včetně finanční odměny.
Co nás tedy čeká dál?
Finanční podpora, kterou jste nám poskytli, nám umožní posunout rozjeté projekty:
V první řadě to budou Tabulky velikostí (po našem) a Galerie plemen pro jednodušší výběr v online prostředí. S tím souvisí i zlepšení orientace na e-shopu, včetně filtrů, popisků a článků.
Dále máme rozpracovaný model věrnostního systému, který nám díky oddělení služeb (konzultace a zkoušení) umožní flexibilně pracovat s cenami produktů (dosud se náklady na konzultace musely vejít do marže, která pokrývá i běžné náklady na provoz firmy.) Věrnostní systém bude umět propojit e-shop, stánek, tour i provozovnu a sledovat vaše nákupy, což nám následně umožní pracovat s cenami a nabídkami. Součástí systému bude i vaše nákupní historie.
Jaké jsou změny v Brně od 1. 2. 2025?
Prodejna pro volný nákup bude do odvolání uzavřena. Nahradí ji výdejna pro vyzvedávání e-shopových objednávek. Zkoušení na provozovně bude pouze pro rezervované zákazníky, a to za poplatek 120 Kč za 30 minut. Tento poplatek vám bude při nákupu nad 3 000 Kč vrácen ve formě poukazu na další nákup a při nákupu nad 5 000 Kč bude zkoušení s konzultací zdarma.
Dlouho jsme zvažovaly váš návrh na automatické odečítání poplatku za zkoušení od nákupu ale rozhodly jsme se přistoupit k jinému řešení (viz výše). Chceme totiž oddělit konzultaci (službu) od prodeje produktu (a s ním spojené marže). Čas konzultanta totiž není jen o jeho hodinové sazbě. Je v něm investováno ve formě zaškolení a neustálého rozvíjení znalostí, předávání know-how jak od Hely tak mezi celým týmem. To jsou měsíce, ve skutečnosti roky času a má to svoji cenu. Poplatek po odečtení 21% DPH pokrývá hrubou hodinovou sazbu našich konzultantů a proto jej můžeme odečíst až u větších nákupů. A pokud budeme mít zaplacený náš čas, můžeme začít pracovat s cenotvorbou, akcemi a věrnostními slevami.
Ráda bych se vrátila i k některým komentářům, které jsme obdržely:
„Proč se nevrátíme do obýváku? Takto to bylo jasné, že to nedopadne dobře.“
Do obýváku by se zvládla vrátit pouze Hela s desetinnou sortimentu. Zkoušení na samotě v Silůvkách se štěkajím kennelem v zádech a pobíhání při zkoušení po silnici první třídy je nerealizovatelné.
Prostory, které máme nyní, nám umožňují vysoký komfort při zkoušení díky velkému trávníku hned před vchodem. K tomu máme na jednom místě sklad i provozovnu, takže můžete po zkoušení odejít s vybraným vybavením (s výjimkou specifických barev atd.). V minulosti jsme museli mít tyto prostory oddělené a bylo to velmi nepraktické a nákladné. Nevěříme, že by návrat k původnímu stavu byl správným směrem, a hlavně to nevyřeší otázku udržitelnosti.
„Jedná se o zoufalý a žebrací výkřik hrající na city.“
Mluvím čistě za sebe: Vypustit minulý příspěvek na veřejnost bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí v mém životě. Říct si o pomoc a jít s vlastní kůží na trh bylo velké vystoupení z komfortní zóny. Byly jsme zoufalé? Ano, byly! Protože jsme věděly, že pokud neuděláme nějakou změnu, jako firma skončíme, propustíme celý tým a já zahodím třetinu života, kterou jsem věnovala budování něčeho, co ještě nemuselo skončit. Vy, naši zákazníci, ambasadoři a přátelé, jste nám ukázali, že za námi stojíte a že změna má smysl.
Hela dodává: „Byly jsme připravené MushGO ukončit a jít dělat něco jiného. Ale přišlo mi škoda neříct lidem, co se děje. Tak proto jsme jsme se zeptaly: Ukažte nám, jestli za to stojíme a jestli máme pokračovat. A ještě jsem potřebovala najít sílu ke zpoplatnění, se kterým se těžce srovnávám.“
„Finanční problémy, za pár měsíců budeme zpět v problémech.“
„Definice šílenství je dělat stále stejnou věc a očekávat jiné výsledky.“ – Albert Einstein
Je jasné, že pokud máme jít dál, musíme to dělat jinak. Proto tyto změny – to je jediná cesta k budoucnosti.
Výhledové plány
Je čas se vrátit na zem z euforie vděčnosti a začít dělat stovky malých kroků, které nás dovedou k udržitelnosti.
Kromě již zmíněných opatření plánujeme v rámci podpory prodeje navázat spolupráce s fyzioterapeuty, trenéry a malými prodejnami, aby naše služby a produkty byly dostupnější. Ve vašich zprávách máme i nabídky na tvorby videí, takže se chceme zaměřit i tímto směrem.
Nekončí to tedy jedním nebo dvěma příspěvky, ale díky vám je to pouze začátek. Vzhledem k tomu, jak sociální sítě fungují, můžete se přihlásit k odběru našeho newsletteru, který rozesíláme přibližně jednou měsíčně, a najdete v něm mimo jiné i důležité novinky a změny.
Barča Levíčková